Es tracta d’un espai de caràcter etnogràfic i històric estretament relacionat amb la història recent de Vilanova de la Barca, endegat fa anys per Macià Polo, persona molt lligada a la vida cultural del poble i que amb el pas del temps va recollir i catalogar nombrosos objectes històrics, especialment relacionats amb la Guerra Civil (1936-1939).
A continuació nomenem les competències claus que es poden desenvolupar a través d'aquest element patrimonial:
- Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria
- Competència en consciència i expressió culturals.
- Competència ciutadana
També especifiquem els vectors que es treballen:
- Aprenentatges competencials
- Universalitat del currículum
- Ciutadania democràtica i consciència global
- Benestar emocional
En l'etapa d'educació primària considerem que aquest element patrimonial es pot treballar a Cicle Superior.
L'àrea en què es pot treballar més directament és el Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural, Educació en Valors Cívics i Ètics.
En l'etapa d'educació secundària considerem que aquest element patrimonial es pot treballar a 4t d'ESO.
Les matèries en què es pot treballar més directament són Ciències socials i Història d’Espanya.
En l'etapa d'educació secundària considerem que aquest element patrimonial es pot treballar a 2n de Batxillerat.
Les matèries en què es pot treballar més directament són Ciències socials i Història d’Espanya.
Considerem que les trinxeres d'aquest element patrimonial són interessants treballar-les també en la formació d'adults.
L'àrea en què pot incidir més directament són les Ciències socials.